söndag 4 april 2010

Joggingtur

Igår var jag ut på en liten shoppingrunda. Jag köpte: solglasögon av typen clip-on att ha över mina vanliga glasögon när jag kör bil; en duschpall till E, eftersom diskbråcket gör att hon har svårt att stå längre stunder; ett par skor till mig att ut och springa i; en stor påse påskgodis; present till E:s födelsedag; samt tre krukor med påskliljor. På kvällen åt vi lammstek, couscoussallad, tsatsiki och fyllda ägghalvor.

Nu har jag och V precis varit ut och sprungit för första gången. Jag har bättre kondis än hon, men så har jag ju konditionstränat en del under vintern. Nu var det första gången på många år som jag sprang ett par kilometer på riktigt, och jag var nyfiken på hur mina fötter skulle reagera. Det gick riktigt bra, med hjälp av de nya stötdämpande skorna och säkert med hjälp av vinterns inomhusträning. Vi joggade mesta biten, och det var inga problem. Sista biten hem tog vi ut stegen lite mer och sprang. Då kändes påfrestningen direkt i fötter och fotleder. Men jag är säker på att det här kommer att gå bra. Jag tänker skaffa några par bra strumpor för extra stöd.

2 kommentarer:

  1. GO! Jag har också precis börjat löpträningen och herregud vad jag tycker det är jobbigt i början. Jag vet dock av erfarenhet att efter ungefär tionde gången så kommer jag knyta på skorna med glädje och sticka ut på hyfsat lätta ben:)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Hoppas du kan hitta några bra strumpor också. Har köpt mig nya walkingskor till "alla" vårpromenader.
    Vilket arbete du gjort med bokstavstestet:)
    Ha en fin dag!
    Messan

    SvaraRadera