torsdag 18 mars 2010

Inte så lätt som det låter

Som ni märker skriver jag inte mycket i veckorna. Jobbet är rätt bra, men... det går åt för mycket energi. Jag skulle inte ha något emot att jobba mindre. Den tiden kommer kanske vare sig jag vill eller inte, men det är nog ett antal år dit.

Jag försöker räkna ut hur mycket jag har jobbat den här veckan. Jag får inte betalt för övertid och rapporterar inte tid, så jag har inte hundraprocentig koll på hur många timmar jag jobbar. Det betyder förstås att jag jobbar mer än vad jag har betalt för. Det är ingen som kräver eller förväntar sig det, men är man plikttrogen så är man.

Jag gjorde ett överslag på den här veckan. Enligt det har jag jobbat 33 timmar och trekvart hittills. Det betyder att jag har fem timmar kvar. Eftersom jag är tidigt på jobbet borde jag alltså gå hem vid lunch imorgon. Inte så lätt som det låter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar