onsdag 2 december 2009

Veckans bonusstick

Nu är jag vaccinerad. Det gick mycket snabbt och effektivt. En medelålders, ovanligt blond kille tog emot i receptionen (“Vaccination?”), frågade lite om min MS (“Men du har inget skov just nu?”) och visade sedan in mig (“Vänta här så får du strax komma in på antingen 1:an eller 2:an”). Ett par minuter senare fick jag komma in på 2:an, och ytterligare ett par minuter så var det klart.

På skylten utanför rum 1 stod det förresten Pekka Kanerva, Allmänmedicin & Ortopedi. Namnet lät bekant. Och visst, Pekka Kanerva är en ganska känd idrottsläkare. Av någon anledning fick jag känslan att det var han som tog emot i receptionen. Fast jag kan inte begripa varför han skulle göra det. Eller så har de två extremt blonda killar som jobbar på Alviva i Kista.

Symptomen efter sprutan känns bekanta (Avonex). Och så får jag lite aning av pseudoskov som en skum känsla i vänsterarmen. Det var väl bara väntat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar