söndag 16 augusti 2009

9,58

Man kan inte klaga på underhållningen från friidrotts-VM så här långt. Och den mycket uppskrivna 100-metersfinalen levde upp till alla förväntningar. Det är inte alltid det händer.

Några människor med hål i huvudet har bestämt att SVT och TV4 ska sända varannan dag från mästerskapet. Så har man gjort i ett antal år nu i stora idrottsmästerskap, jag minns inte hur länge. Jag kan inte tänka mig någon TV-tittare som blir glad av det arrangemanget. Så idag var det TV4:s tur att sköta sändningarna, vilket förstås betydde att Eurosport fick göra tjänst igen. Anders Borgström var förstklassig som vanligt (i synnerhet då han kommenterar kastgrenar), och Lorenzo Nesi gjorde en helt godkänd insats.

1 kommentar:

  1. Jag hävdar fortfarande att det är roligast med sport när svenskar är med, men jag är nog mer biten än jag trodde för jag har tittat på ganska mycket friidrott hitills bl.a. 100meters finalen. :)

    SvaraRadera