fredag 14 augusti 2009

Plikten framför allt

Jag jobbar hemifrån idag, liksom de senaste fredagarna. Men jag har ont i huvudet efter gårdagens spruta och det finns inga pressande ärenden att ta itu med jobbmässigt. Dessutom kommer jag inte åt min epost via webbmail längre. Det fungerade för en vecka sedan, men vid senaste uppdateringen har antingen någon klantat sig eller så har man ändrat policy utan att tala om det. Jag har jobbat flera timmar för mycket under veckan, så jag har väl högst fyra timmars arbetstid kvar tills jag uppnår 38,75. Jag får inte betalt för övertid.

Så min motivation är inte på topp, och ingen skulle märka om jag tog hela dagen ledigt. Men min förbannade plikttrogenhet gör att jag kommer att ägna minst fyra timmar åt jobb idag, innan jag kan ägna mig åt helgen. Ibland önskar jag att jag inte hade så mycket samvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar