torsdag 27 augusti 2009

Intressanta arter

Min fru skickade mig ett SMS idag:
1 intressant art på Abladet
2 köp bröd och jos

Bröd och jos förstod jag direkt, men intressant art? Sedan begrep jag att Abladet måste vara den s.k. kvällstidningen som min dotter bojkottar, och där finns ju många intressanta arter. Jag förstod genast vilken art min hustru menade: ingen art har någonsin varit mer intressant än Michael Jackson. Här kliver han ur likbilen - vid liv och alla förstår ju att det är sant, utom de Michael Jackson-fans som “rasar”. De tror att videon är bluff. Ja, jag säger då det.

Apropå ingenting hittade jag en intressant artikel: MS-sjuka slipper äntligen sprutorna. Det är förvisso inte Michael Jackson, men positiva nyheter ändå kan man säga. Jag skulle gärna ta en tablett om en stund, fast jag får hålla till godo med en spruta så länge.

2 kommentarer:

  1. visst låter det positivt?!
    Vi får hoppas att det kommer bli så bra som det skrivs om...
    Ha det gott!!!

    SvaraRadera