onsdag 17 februari 2010

Det är bra att vara frisk

Min chef och jag promenerade tillbaks från lunchen idag, och gick förbi blodbussen som stod parkerad vid Kista Centrum. Vi kom in på ämnet, och han berättade så småningom om när han hade varit stamcellsdonator. Själva donationen av celler hade tagit fyra timmar, och han hade fått skriva på kontrakt om att när behandlingen väl hade påbörjats fick han inte dra sig ur (eftersom mottagaren samtidigt genomgår en behandling som slår ut immunförsvaret och är helt beroende av stamcellsdonationen). Han hade också fått göra en grundlig hälsokontroll. - Man får vara glad så länge man är frisk, tyckte min chef. Jag höll med, kände efter och kände mig ganska så frisk ändå.

3 kommentarer:

  1. Uj då.. Det hade ju varit ett bra läge att berätta annars... Alltså om du vill berätta? Du kanske inte vill det så länge som du mår bra? :)

    SvaraRadera
  2. Jo, det hade ju varit det. Men samtalet började ta slut, vi närmade oss kontoret, och det hade behövt bli början på ett nytt samtal. Det vore taskigt att bara kasta ur sig "förresten så har jag MS" och sedan gå och jobba. Så jag tar det vi annat tillfälle.

    SvaraRadera