tisdag 9 februari 2010

Kurvig fru

Nattjobbet gick bra. Jag kom hem vid fem och lade mig. Sedan gick jag upp vid tolv och satte mig och jobbade ett par timmar. Jag känner mig fortfarande lite groggy. Dessutom är jag dagvill; jag trodde hela tiden att det är onsdag idag.

Min hustru har visserligen alltid varit kurvig, men nu har ordet fått en ny innebörd. Hennes ryggrad är krökt i sidled, skolios med andra ord. Det ser rätt läskigt ut även om jag har förstått att det inte är så ovanligt. Det preliminära beskedet från doktorn talar om diskbråck som kanske kräver operation. Hon ska dit imorgon för närmare besked.

Det känns som att det blir en orolig vår. Och oron blir inte mindre när någon annan än en själv är drabbad. Snarare tvärtom.

3 kommentarer:

  1. Oj..! Hoppas de kan fixa till det åt henne så hon får må bra! :o

    SvaraRadera
  2. Åh nu är det bara att sitta och hålla både tummar och tår att rygger ska rätas ut!
    Ta hand om både dig och din älskade kurviga fru! Hoppas att du mår bra!
    kram Anna

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha! Doktorn berättade just inte så mycket mer, annat än att det blir remiss till ortoped. Jag berättar mer när jag vet mer...

    SvaraRadera