torsdag 25 februari 2010

Dryckesvanor

Jag fick bassning igår av min hustru för mina dryckesvanor. Ojdå tänker ni, är det så illa? Låt mig förklara.

Om jag är törstig och ska ta lite att dricka, lite vatten från kranen till exempel så tar jag oftast inte ett glas ifrån köksskåpet. I allmänhet står det ett antal lätt begagnade glas på diskbänken och väntar på att bli diskade - det kan ha druckits vatten i dem, eller kanske läsk. Jag brukar ta det som ser renast ut. Och om jag ska ha kaffe eller te brukar jag ta någon lämplig kopp. Det är bra om någon har slagit lite vatten i den, fast jag är inte så kinkig. Lite intorkat kaffe är väl inte så farligt. Ni skulle se hur min kopp på jobbet ser ut ibland.

Se där hur jag drar mitt strå till stacken för miljön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar