onsdag 10 februari 2010

Om vädret

En sådan här vinter är det vanligt att man hör: - Kan det inte vara slut på det här snöandet snart!? Jag är trött på det här vädret. Har vi inte fått nog med snö och kyla i år? och så vidare. Om man då inte håller med betraktas man närmast som en överlöpare, som inte ställer upp för den allmänna åsikten.

Om detta har jag bara två saker att säga: 1) Det spelar ingen roll vad jag tycker om vädret, det blir inte annorlunda för det. 2) Jag gillar snö och kyla på vintern.

Man kan möjligtvis ha en åsikt om snöröjningen.

5 kommentarer:

  1. Jag älskar att det är snö på vintern, hatar verkligen blaskväder. Men, just denna vinter har jag bestämt mig för att börja rehabträna på vårdcentralen och så länge det är mycket minusgrader och mycket snö så jag knappt kan åka dit på el-moppen så tycker jag det är lite trist att jag ska vänta.. Jag vill inte börja träna när det är krångligt att ta sig dit liksom. :P Sen är jag nog en "lagom-människa" och just nu är snön nästan mer än lagom, hihi!

    SvaraRadera
  2. @helena-rutan: Nej! Mycket snö ska det vara! :)

    SvaraRadera
  3. Måste säga att jag gillar att läsa din blogg, speciellt på mornarna, typ som en morgontidning! :)

    Håller med. bort med snön och in med våren! VÄRME!

    SvaraRadera
  4. @madde: Tack så mycket! Men du har fel om snön. :P

    SvaraRadera
  5. Nej nej, jag har alltid rätt. :)

    SvaraRadera