måndag 8 februari 2010

Gammal musik är bra

Jag kom just hem. Om några timmar ska jag gå till jobbet. Servicefönster kallas det. Det betyder att vi stänger ner systemet för att utföra service. Lyckligtvis sker det inte så ofta, men när det sker, är det nattetid som gäller. Hoppas jag kan sova lite innan jag åker.

Jag fick Beatles-boxen som oväntad julklapp. Det var väl inte helt fel. Beatles är inte min generations musik, utan mina föräldrars, vilket betyder att jag har växt upp med den. Men den enda skivan som jag vet verkligen spelades mycket hemma är Sgt. Pepper, och jag tror också de båda samlingsalbumen som släpptes 1973. Men jag har aldrig hört hela deras produktion rakt igenom, och Beatles är ett av de band där jag kan tänka mig att göra det. Passar bra att lyssna på i bilen.

2 kommentarer:

  1. Beatles är verkligen en högstadietripp för mig,. Vi hade nämligen en musiklärare vars favoritgrupp var just Beatles.
    Hoppas att du mår bra! Här rullar det på i allt snabbare tempo...
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag själv har väl aldrig varit något Beatles- fán men respekterar deras musik och de är/var ju duktiga.

    Men idag finns det så mycket annat som är bättre kan jag tycka.

    Ciao Albin

    SvaraRadera