tisdag 23 februari 2010

Kaos

Okej. Jag har fortfarande inte inget emot snön som sådan, men däremot dess följder. Klarar inte samhället av snö och kyla? Det är ju inte första vintern vi har i Sverige.

Den här veckan har stora delar av tunnelbanans gröna och röda linjer inte varit trafikerade alls. Följderna av detta är oerhört omfattande, även om man inte åker tunnelbana. Igår morse åkte jag till jobbet som vanligt strax före sju. Det gick bra. Vid fem skulle jag åka hem. På väg ner genom rondellen vid Kista hörde jag trafikinformationen på Radio Stockholm och såg kön ut till Kymlingelänken. Inför utsikten att sitta minst en timme och antagligen mer i kö körde jag runt rondellen, tillbaks till jobbet och jobbade ett par timmar till. Vad ska man annars göra? Till slut åkte jag hem. Fortfarande runt halv åtta på kvällen var det köer kvar här och där.

Idag har det varit en upphackad dag. Ett par timmar hemma, sedan till jobbet efter rusningen, hem igen före rusningen fyra timmar senare och ett par timmar hemma. Imorgon åker jag till jobbet som vanligt, så det lär bli sent igen.

1 kommentar:

  1. Här var det minus 24. Gick ut och stoppade i motorvärmaren. Sen körde jag till jobbet efter en timme... ibland är jag så glad att jag bor uppe i Norrland...
    Men just nu är det minus 28 och jag är glad att jag inte behöver gå mer utomhus för kvällen!
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera