torsdag 15 oktober 2009

Förbjud

Bilen framför mig blinkar inte då vi svänger av motorvägen på väg hem. Framme vid korsningen väntar han onödigt länge på mötande trafik, och rullar sedan igång lite sakta och vingligt. När jag får syn på föraren är det inte direkt någon överraskning att han har ena handen och halva uppmärksamheten upptagen. En blick i backspegeln, och där har vi en till. Det är nog bäst att hålla avståndet framåt, och inte bromsa för plötsligt vid rondellen.

Vid en sökning efter aktuella artiklar i ämnet hittade jag en webbenkät där 92% svarar ja på frågan Bör det vara förbjudet att använda mobiltelefon när man kör bil?

Så vad väntar vi på?

1 kommentar:

  1. Håller med, förbud genast, jag kan själv säga att när jag snackat mobil och kör så kan jag komma på mig själv efteråt med att tänka, hur fasen kom jag hit? skrämmande, jag har slutat snacka i mobilen medans jag kör så in med ett förbud, det är livsfarligt.

    SvaraRadera