torsdag 1 oktober 2009

Kung Bore är på G

Av de orter som finns på temperatur.nu är Huddinge närmast härifrån. Temperaturkurvan som jag länkar till i högerspalten visar att det var som kallast med två plusgrader runt kvart i sju i morse, vilket var precis vid den tidpunkt då jag stod och skrapade bilen för första gången i år. Så det är nog lite kallare här.

Temperatur.nu visar hur temperaturen har varit. Annars vill man ju ofta veta hur vädret blir. Då går man med fördel in på yr.no. Det finns några svenska vädersajter som säkert är bra (glöm SMHI), men av de jag har prövat är den norska sajten den enda där jag direkt får träff på platsen där jag bor, så jag håller mig till den. Dessutom är det morsomt att läsa om vädret på norska: Skyet. Svak vind, 3 m/s fra vest. 0 mm nedbør i døgnet och så vidare.

1 kommentar:

  1. Den där Bore får allt hålla sig undan ett tag till vad mig anbelangar. Först tycker jag vi ska ha en lång och fin höst, och sedan massor av snö!

    SvaraRadera