lördag 31 oktober 2009

Näsdukar

Det sägs att förkylning hindrar en från att åka på influensa. Man måste se det positiva. Min förkylning har tagit ett litet steg framåt per dag, och så växlar den under dagen i vanlig ordning. I torsdags efter lunch var jag inte alls på festhumör, men det gav med sig under eftermiddagen. Igår eftermiddag började snuvan sätta in, med masskonsumtion av pappersnäsdukar som följd.

När jag var liten fanns det näsdukar i tyg. De var stora, så att man kunde snyta sig flera gånger i dem. Mina föräldrar använde såna, och jag hade med mig en näsduk i fickan själv några gånger. Sedan tvättade man dem och använde på nytt. Någon som gör så idag?

2 kommentarer:

  1. Nä det vette 17. På nåt sätt så känns det inte så skojsigt att klocka upp en redan snorig näsduk och snyta sig i, men det kanske bara är jag som tycker det? Fast jag tycker ofta pappersnäsdukar har nån slags vass kant som sliter upp skinnet vid näsan så oftast blir det nog mjukt toapapper för min del..

    SvaraRadera
  2. ohhh nooo, tänk vad alla bakterier skall festa om i den näsduken. Min pappa hade en oxå och mamma tvättade den. Tror inte man tänkte riktigt lika om sånt förr. Nu är det nog inte många yngre i alla fall som har en sådan näsduk längre. själv föredrar jag nog mjukt toapapper eller engångsnäsdukar.
    wallba

    SvaraRadera