torsdag 8 oktober 2009

Veckans vånda

Då jag började för ett år sedan stack jag mig manuellt några månader. Sedan bad jag att få en injektor. Och så manuellt igen sedan i somras. Varje gång jag byter stickmetod känns det som att det blir lite lättare, och efter ett tag börjar jag gruva mig igen och funderar på att byta. Idag satt jag i köket, tittade ner på benet och tvekade. Kanske ska ta ut injektorn från skåpet ändå? Efter en stund gick jag och satte mig i soffan, sträckte ut benet och stack mig själv. Nästa vecka är det ny vånda.

Båda stickmetoderna har fördelar och nackdelar. Och att byta ibland är förstås bara ett sätt att lura hjärnan så att det tillfälligtvis känns lite bättre. Fungerar det så...

Nu en dryg timme efter sprutan känner jag mig rätt risig. Läggdags.

5 kommentarer:

  1. Har du testat andra mediciner än Avonex? Jobbigt att du ska behöva känna dig risig av din medicin.

    SvaraRadera
  2. Vad positivt att kursen var så givande. Förstår din vånda...det är konstigt att man ska bli sjuk av sin egen medicin.
    Ha en bra fredag!
    Hälsar messan:-)

    SvaraRadera
  3. @daniel: Jo, men det är bättre än för ett år sedan. :)

    @messan: Detsamma!

    SvaraRadera
  4. hej tar du typ naproxen eller ipren innan du tar sprutan?? det kan annars hjälpa bara ett tips. Fin blogg du har

    SvaraRadera
  5. Tjenare, vännen!
    Du är duktig du som sticker dig manuellt...nu som ensamstående skulle jag aldrig våga...Jag fegar ur även när jag ska använda injektor...då får jag hjälp av snälla rara människor som ställer upp!
    Kram Anna

    SvaraRadera