torsdag 2 juli 2009

Ett glas och sedan ett till

¡Hola!

Enkelt att skriva upp- och nedvänt utropstecken på tangentbordet, jobbigare med åäö. Får se hur länge jag ids sätta ut prickarna. :)


Resan gick bra och vi kom fram vid sjutiden till ett ganska svalt Malaga. Två timmar senare hade vi ställt in väskorna i lägenheten, handlat frukost och satt oss på en uteservering, drickandes varsitt glas Rioja Rosado. Middagstiden blev spansk, men eftersom våra magar är svenska var det en rätt efterlängtad måltid.

Tillbaka i lägenheten var det dags att ta av sig skorna och koppla av. Det skulle vi inte ha gjort, i alla fall inte jag, eftersom det visade sig vara glas på golvet. Jag kunde aldrig ha trott att det rymdes så mycket blod i en fot.


Bild på den skyldige.


Jag var visserligen lite orolig på förhand hur min vänstra fot skulle palla med semestern, fast det var inte riktigt på det här viset jag menade. Nå, dagen efter visar det sig inte vara så farligt. Jag har ett tvåcentimeters jack i foten, men det går bra att gå på den. Att man skär sig i foten på semestern är ju inte så ovanligt, typ snäckskal och sånt.

Så efter denna oroliga inledningen ser den fortsatta semestern ljus ut. Javisst ja, det är Avonexdags ikväll. Ja, men från och med imorgon då!

5 kommentarer:

  1. Aj!! :S Hoppas det blir den enda olyckan.

    SvaraRadera
  2. Det är aldrig roligt att skära sig... Hoppas att det går bättre fortsättningsvis... Njut!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Fy vad avundsjuk jag blir. Ja, inte på skärsåret i foten, men på allt det andra. Jag får försöka trösta mig med att nästa vecka är det jag som åker till Spanien =)

    Tack för kommentaren på mitt inlägg förresten, och hälsa din fru så gott.

    //Anne

    SvaraRadera
  4. Aj, stackare.. Hoppas resten av semestern inte blir lika blodig ;-)

    SvaraRadera
  5. Aj...
    Ha det gott där borta!!!
    KRAM

    SvaraRadera