söndag 12 juli 2009

Man Svettas

Idag har övriga familjemedlemmar inte underlåtit att påpeka att jag inte bloggade på hela dagen igår. Det är skönt att veta att man har trogna läsare. Jag ska försöka skärpa mig. I själva verket händer det inte så mycket just nu. Jag är ledig till och med onsdag, och sedan är semestern slut för den här gången. Så jag försöker att göra så lite som möjligt.

På sistone har jag känt av att jag plötsligt blir varm och svettig då jag sitter still, utan synbar orsak. Just nu kan vi direkt utesluta vädret; det är kallt för årstiden. Jag skämtade om att jag är på väg in i klimakteriet, men när jag googlar finner jag att det faktiskt finns ett manligt klimakterium och att vallningar förekommer där med. Där ser man.

Fast det är nog inte det; jag är alldeles för ung. Söker jag på svettningar och ms hittar jag förstås träffar på MS-portalen. Finns det något symptom som man inte kan ha med MS?
The person with MS can suffer almost any neurological symptom or sign [...]

- Wikipedia
En åkomma behöver ju inte vara MS-relaterad, men som det är nu är det ju svårt att inte hänföra precis alla krämpor man har till sin sjukdom.

4 kommentarer:

  1. Nej men visst är det lätt att skylla allt på Min Sjukdom...
    Ha det gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att se att jag inte är ensam om svettningar fast det inte är varmt. Har upptäckt samma sak nämligen, så då blev jag lite glad att det nog beror på MS och inte att jag är på väg in i den där klimakteriet.....eller så är det både och...hmmm tål att funderar över.:-)

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det lätt att tänka MS när det är något nytt på gång... Som nu när sambon halt plötsligt har fått något fel på sin arm. Han har blivit jättekänslig för beröring, får ont bara av att vara när armen. Sedan får han smärta som kommer hastigt och armen är försvagad. Varmt och kallt upplevs annorlunda på armen. När det började tittade jag på honom och sa att det låter som något som skulle kunna drabba mig... jag kanske har smittat dig? ;-)

    SvaraRadera
  4. Håller också med..

    Måste erkänna att en av de bästa stunderna jag haft sen jag fick diagnosen var när jag hade ont i en arm och kunde säga att det INTE var ms-ont utan bara ont helt enkelt, lite träningsvärk och så.. Fantastiskt skönt att bara få ha lite värk som en "vänlig" människa för en gångs skull.. ;)

    Jag är överhuvudtaget väldigt benägen att "gå varm" i kroppen, och precis som du säger tycker jag inte att det beror på vädret utan bara att det kommer..

    SvaraRadera