fredag 31 juli 2009

Jag har gjort ett fynd

För ett par år sedan köpte jag en stol att sitta på vid datorn. Stolen Joakim är “testad och godkänd för hemmabruk”. Det är IKEA-svenska för “går sönder inom ett par år”. Så nu sticker skumgummistoppningen ut och ryggen har har lossnat från sitt plastfäste. Som den träffsäkre samhällsiakttagaren Magnus Uggla skrev i sin blogg i höstas: Man handlar på IKEA men det är inte möbler man köper, det är kulisser.

E föreslog att jag skulle leta begagnade kontorsstolar på Blocket. Det tilltalade mig inte, men hon föreslog istället att köpa begagnade kontorsmöbler i butik. Så jag letade mig fram till RP i Henriksdal och vände hemåt med en Kinnarpsstol för 800 kronor. Mycket bekvämare stol än IKEA-skräpet, och om den så bara håller i ett år har jag tjänat på affären. Men jag misstänker att den håller längre än så.


Begagnad stol 1

Begagnad stol 2

2 kommentarer:

  1. Grattis!! påminner lite om min kontorsstol:)

    SvaraRadera
  2. Finns en butik i Solna också som heter BBS som har bra stolar.

    SvaraRadera