torsdag 16 juli 2009

Semestern är slut

Så var man tillbaka på jobbet. Under min frånvaro har mitt automatiska e-postsvar hänvisat till två av mina kolleger, vilka båda går på semester imorgon. Av den anledningen valde jag att vara tillbaks från semestern en torsdag. Dels blir det en mjukstart på två dagar och sedan helg igen, dels hinner jag prata med mina kolleger och enkelt få reda på om det är något väsentligt som har hänt under min bortovaro. Alternativet - att komma tillbaks på måndagen och försöka få en överblick enbart från en överfull mailbox - tilltalar mig inte.

Min jobbtelefon har otroligt nog inte ringt en enda gång under semestern. Jag började tro att jag hade slagit på någon sorts hänvisning där också och var tvungen att ringa upp mig själv för att kolla. Men det har faktiskt varit så pass lugnt på jobbet, vilket är väldigt skönt. Förhoppningsvis väntar ett par veckor utan den vanliga hetsen (och dessutom i det närmaste helt fria från möten), innan en garanterat hektisk hösttermin tar vid.

Så det har i alla fall varit en lugn dag. Att tröska igenom mailboxen tog inte mer än ett par timmar, och det känns som att jag kan ta upp tråden från före semestern rätt enkelt. Att det sedan var otroligt segt att gå upp och att jag känner mig stel lite här och var är en annan femma.

1 kommentar: