fredag 18 september 2009

Hellre svårstucken än snarstucken

Igår var torsdag, så jag tog fram min spruta som vanligt så att den skulle bli rumstempererad. Sedan åt vi middag och såg på TV, och E fick påminna mig om att jag hade en spruta att ta. Jag tog en Ibumetin och tänkte dessutom förbereda mig inför fredagens besök hos MS-sköterskan genom att ta fram kallelsen och dubbelkolla tiden. Det var tur det.
Hej Jonas
Vid detta besök ska jag ta ett blodprov för att se om du bildat antikroppar mot Avonex. Ta därför inte Avonex dagen innan (det ska gå minst 48 tim mellan injektion o blodprovet)
Vänlig hälsning
Marita
sjuksköterska
Så jag har Avonexen kvar till idag. Själva besöket hos sköterskan gick bra till att börja med. Vi pratade lite om symptom (inga nya), biverkningar av Avonex, kursen Avstamp och så avslutningsvis var det dags för provtagningen. Nu är det så att jag är rätt svårstucken. Det vet jag om inte annat från förra vårens vistelse på Huddinge sjukhus. Det är inget jag brukar påminna om vid provtagning - jag tror inte att det blir direkt lättare av att veta att patienten är svårstucken. Går det bra så gör det. Idag gick det inte så bra. Då är det helt rätt att göra som syster Marita, be en kollega att pröva istället. Det gick bättre.

Jag jobbar hemifrån idag, så nu är det tid att göra lite nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar