fredag 4 september 2009

Sur gubbe?

I eftermiddags när jag tänkte negativa tankar undrade jag om jag höll på att bli en sur gubbe. Mitt sinnestillstånd är inte på topp jobbmässigt, framförallt på grund av ett par projekt som jag är indragen i och inte alls trivs med. Så i eftermiddags när en kollega ställde en fråga på Skype i all välmening var jag inte på mitt soligaste humör, och mitt svar var inte så tillmötesgående som man kanske skulle önska. Jag svarade med en motfråga. Sedan tittade på vad jag själv skrev, och det kändes inte bra. Jag bad att få återkomma. Det kändes visserligen lite som “svinhugg går igen”, ty häromveckan när jag gick till samma kollega och bad om svar på ett par frågor, möttes jag av motsvarande attityd: istället för svar fick jag motfrågor. Men det är inte likt mig att reagera så. Jag får skärpa mig.

Förresten tog jag hela 8300 steg igår. Det är långa avstånd mellan bussen och pendeltåget, pendeltåget och jobbet, jobbet och Kista Centrum, så kilometrarna får man gratis. Idag har jag väl i gengäld tagit ett par hundra steg eller så, utan stegräknare.

1 kommentar:

  1. Du vet, ibland tänker man "håller jag på och bli galen eller"? Men så vet man att så tänker inte en RIKTIG galning, de liksom bara är det. Lika tror jag om sur-gubbe-tanken. Du är absolut inte där...ÄN:)

    SvaraRadera