lördag 5 september 2009

Lördagspromenad

Jag och hustrun har promenerat på stan. Vi gick på Söder i gamla välbekanta trakter. Där bodde jag under mina första skolår, där gick jag på dagis, där bodde min kompis... Sedan kom vi förbi gatan där vi båda delade lägenhet för första gången många år senare. Som sagt, bekanta trakter. Visst förändras stan litegrann hela tiden, men det mesta är sig ändå likt mellan gångerna.

Tunnelbanan var inte att lita på denna eftermiddag (delar av nätet var avstängda på grund av rökutveckling). Södra station låg i närheten, så vi beslöt vi att ta pendeltåget till Älvsjö. Och från Älvsjö gick vi hela vägen hem. På så sätt fick jag ihop 11 000 steg. Jag tyckte jag såg lite rökutveckling under vänsterfoten mot slutet, men det kanske bara var inbillning.

3 kommentarer:

  1. Hehehe. ;P

    Jag har också gått promenad idag men jag tror nog inte att det var 11000 steg. Men jag är ganska nöjd ändå. :)
    Ha en trevlig lördagskväll! :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en skön promenad :)

    Ha en skön kväll !

    SvaraRadera
  3. Underbart med promenader! Hoppas att söndagen är lika trevlig!
    Skönt att vara tillbaka!
    Kram Anna

    SvaraRadera