söndag 20 september 2009

Kyrkoval 2009

Har ni gått och röstat? Det är fortfarande nästan fyra timmar kvar innan vallokalerna för Kyrkovalet stänger. Kanske inte känns så där jättehett? Själv röstade jag för första gången i ett kyrkoval 2005, efter att det hade skrivits om att Sverigedemokraterna satsade på kyrkovalet. Med ett lågt valdeltagande blir det lättare för partier som SD att mobilisera och få fler mandat än vad de annars skulle ha fått. Plötsligt kändes det lite viktigare att lägga sin röst på ett demokratiskt parti, även om jag inte bryr mig så mycket om kyrkopolitik. Jag hoppas att du också röstar eller har röstat idag.

2 kommentarer:

  1. Nej jag har inte röstat.Gick ur kyrkan 1993. Slutade tro 1977 när min bror blev mördad.
    wallba

    SvaraRadera
  2. Att ha gått ur kyrkan är ett gott skäl att inte gå och rösta. Jag var på väg att gå ur i 20-årsåldern, men det blev inte av. Trott har jag aldrig gjort.

    SvaraRadera