fredag 4 september 2009

Seg i huvudet

Jag brukar må toppen så här dags, dagen efter Avonex och med helgen framför mig. Men idag vill inte den rätta helgkänslan infinna sig. Jag har känt mig seg och hängig hela eftermiddagen, och huvudvärken vill inte släppa. Utanför köksfönstret har några hantverkare jobbat hela dagen med att bygga upp en trasig stentrappa, och oväsendet när stenarna slipas har inte hjälpt.

Men jag gör mitt bästa, jag går ut i badrummet, tar av mig glasögonen och blaskar ansiktet i kallvatten. Dessutom är jag rätt orakad, något som bidrar till känslan av ofräschhet. Så jag tar fram rakapparaten, som låter som en liten gräsklipparmotor sedan jag tappade den i golvet häromdagen. Ett av skärhuvuden har fått en buckla. Jag hade i alla fall tänkt köpa en ny, den här duger inte mycket till längre. Jag blir av med det värsta, men de stickiga skäggstråna på halsen blir kvar. Efter ytterligare en omgång kallt vatten i pannan känns det lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar