söndag 7 juni 2009

Frågor

Jag har snott lite frågor från Jontas. Första svaret är samma, sedan skiljer det sig ...

Vad blir ditt namn baklänges?
Sanoj

Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus?
Ett drygt dygn.

Platt eller lockigt hår?
På grund av 80-talet vet jag att det börjar locka sig om det är tillräckligt långt. Men det är det inte.

Är du kär i någon?
Inte varje dag, men tillräckligt ofta.

Vad gör du när det regnar?
Låtsas.

Har du en dröm som gått i uppfyllelse?
Inte än.

Vad har du som startsida på Internet?
iGoogle.

Vem ringde du senast?
Hem.

Tycker du att sengångare är söta?
Tvärtom.

Har du haft vattkoppor?
Som mycket liten.

Vilken mobilsignal?
Franco Corelli som sjunger "Di quella pira".

Första sporten du gick på?
Hockey. Jag åt för mycket citronkola och kräktes.

Vad längtar du mest till just nu?
Semestern.

Hur gammal har du tänkt bli?
79, så behövs det inget 80-årskalas.

Kan du gå ner i spagat?
Aldrig i livet.

Vad är du mest rädd för i hela världen?
Jag går inte runt och är rädd. Jag är bara lite nojig ibland.

Läser du på baksidan av mjölkpaketen?
Ytterst sällan.

Röd, grön, blå eller gul mjölk?
Dumt nog införde jag grön mjölk när barnen var små. Röd är annars klart godast.

Vad har du för färg på ditt påslakan?
Färg?

Sommar eller snö?
Sommar.

Tänt eller släckt när du ska sova?
Släckt.

Godaste drickan till frukost?
Efter tjugo år med kaffe måste jag nu svara: te.

Vem kramade du senast?
Min yngsta dotter.

Duscha eller bada?
Duscha! Det bästa med stambytet var att få se det gamla badkaret försvinna.

Kan du ditt mobilnr utantill?
Ja, jag har bra sifferminne.

Vad var det senaste som fick dej att skratta?
Jay Lenos sista Headlines.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Har rensat, så 6-7 stycken.

Vilken svordom använder du mest?
Fan.

Äger du en Ipod?
Nej, nej.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
05:00. Många snooze blir det.

Hur många resväskor äger du?
2-3 kanske. De går sönder hela tiden.

Använder du flip flops även när det är kallt ute?
Nej.

Var köper du dina matvaror ifrån?
Coop.

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Jag är varken en linslus eller en bra fotograf, men jag tar hellre bilden.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Bostonstryparen (med Tony Curtis) på DVD. På bio minns jag inte ens.

Har någon av dina vänner barn?
Ja.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En brakmiddag.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Jodå.

Tar du medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, sånt är jag lite rädd för.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Bananskiva med Fred Åkerström och Gösta Linderholm.

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Duh - vanlig mjölk.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej, men jag väntar ivrigt.

När var senast någon stötte på dig?
Alltför länge sedan.

Vad åt du till middag?
Oxfilé med gorgonzolasås.

Använder du huvtröjor?
Say what?

Kan du vissla?
Johanna, jo visst kan jag det.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Jajamen.

Vem var den senaste som ringde dig?
Alexander.

Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Berg- och dalbanan.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Helt säkert.

Vilket riktnummersområde befinner du dig i?
08

Tittade du på tecknat när du var liten?
Självklart.

Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?
Vad räknas som ett köpcentrum?

Hur många syskon har du?
Ett.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Jag är rätt blyg av mig.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Tre amigos!

Äger du några band-t-shirts?
Nej.

När flög du senast?
För två veckor sedan.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Fyra.

Läser du för skojs skull?
Vad kallar du det här? :-)

Pratar du några andra språk?
Engelska förstås, och halvdan franska.

Diskar du din egen disk?
Var fjärde dag.

Har du gråtit offentligt?
Ja.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär är bäst. Laptop bara när jag är tvungen.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, i synnerhet i jobbet.

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Hu nej.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Ja, det tycker jag gott han kan göra.

Kan du kasta macka?
Det är klart.

Vem har du med på bio?
Frun.

Vad har du för väder?
Skitväder.

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Matte.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor.

När sov du senast på golvet?
Minns inte - många år sedan.

Vilken är din favoritdrink?
Noilly Prat.

Gillar du din boendesituation?
Inte mycket.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Minst sex, helst åtta.

Äter du frukost dagligen?
Ja.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Vissa, men inte alla.

Vilken är din favoritfrukt?
Mango.

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
41.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Det är ett av mina utmärkande drag: jag är extremt petig.

Tror du på liv på andra planeter?
Nej.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
En icke namngiven nära släkting har en förmåga att göra mig uppretad.

Tror du att Gud är en man eller kvinna?
Nej.

Vad var det senaste du åt?
Dillchips.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller det motsatta?
Jag var på väg att säga samma, men det är nog inte riktigt sant. Det beror mer på personen.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Jag tror de tyckte det var ett fint namn.

Gillar du senap?
Jag älskar senap.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jag är för gammal för sånt.

Har du någonsin köpt något från ebay?
Ja, en massa gamla äventyrspel.

Skulle du säga att du är trendig?
Jag är allt annat än trendig.

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Jag skulle artigt tacka nej.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Darth Vader, förstås.

Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
Ja, men jag blir inte förvånad.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Böcker får mig inte att gråta. Musik får mig att gråta.

Tycker du att du är attraktiv?
Inte vanligtvis, men det händer.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Inte det minsta.

Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Antagligen Jenny.

3 kommentarer:

  1. Kan hända att jag snor ditt inlägg... älskar "fylleri" saker! Kul att "lära känna" dig lite mer!

    Sv: Haha! Försöker du få mig att få någon form av ålderskris? ;-) Klart jag kommer att vara stencool i mina gröna skor! (? :-S)
    Vad har du för webläsare? Texten är liten för mig men långtifrån nära osynlig... kanske är dags för glasögon? ;-)

    SvaraRadera
  2. Sv: Uppskattar att du säger till att det inte syns så bra! Kör med Opera och då ser det helt ok ut. Har ökat på storleken nu, hoppas det blir bättre?

    SvaraRadera
  3. Säger samma som ovanstående! Hur kul som helst!

    - och ja, det är helt otroligt underbart ute i skärgården, men som sagt, vädret får gärna bättra på sig. Å andra sidan brände jag mig illa helgen innan så jag ska nog hålla mig inne.. ;) Nu ser jag alldeles vitluddig ut om axlarna.. hehe

    SvaraRadera