torsdag 11 juni 2009

Fredag på torsdag

Jag prövar just nu att ta Avonex på torsdagen, och jobba hemifrån imorgon. Det känns som att det skulle kunna funka rätt bra. I vilket fall känns det som alltid skönt att ha det avklarat för den här veckan. Min k. hustru fick pröva att ladda och skjuta av autoinjektorn. Då hon gjorde det sa jag aow och konstaterade sedan att det ömmade lite mer än vanligt i benet. Så nu ojar hon sig för att hon har gjort illa mig. Det är lugnt älskling, det är nog bara träningsvärk.

Det känns som fredag, dels för att jag har tagit Avonex, dels för att jag inte åker in till jobbet imorgon. Och så åt vi ju kyckling. Ett säkert sätt att reta upp sina döttrar är att brista ut i
På torsdag äts det ärtsoppa, på lördag är det fest
Men fredag är ändå den dagen som känns bäst
Ge mig då kyckling, det gillar jag mest
Tidigare idag, efter jobbet, åkte jag och köpte en elektronikpryl. Sedan när jag skulle betala... ni vet situationen när det bara finns en kassa, och kunden längst fram tar jättelång tid på sig? Kassörskan är tvungen att ringa och fråga efter något, men hon får inget svar. Kön växer och växer. Till slut öppnar man en kassa till. Kunden i den första kassan är fortfarande inte klar. Till slut får han besked om att det visst var rätt pris på varan, och han lomar iväg. Visst är det irriterande?

För att inte tala om hur det pinsamt det är att vara kunden som tog så lång tid på sig...

2 kommentarer:

  1. Hihihi! ;)

    Apropå sprutor..: Jag tar mina Rebif; söndag, tisdag och torsdag. Skönt att slippa ta på fredagskvällen och lördagskvällen, det känns lite mer som helg då. :)

    SvaraRadera
  2. Då får jag säga lycka till nästa gång k. hustrun... Det går nog bättre då!
    Hoppas att morgondagen blir bra med hemma jobb!
    HA det gott! Kram Anna

    SvaraRadera