måndag 1 juni 2009

Sandal

Jag har köpt ett par sandaler. Inte världens vackraste, men inte ohyggligt fula heller. Jag har haft liknande sandaler de senaste åren. Gubbsandaler, men jag har ju kommit upp i gubbåldern. :-)

I år letade jag emellertid sandaler med ett speciellt mål i sikte: de ska klara mig igenom sommaren, till exempel strandpromenaden i Fuengirola. Eftersom det var komfort som gällde, gick jag till skobutiken med det danska skomärket som har gjort sig känt för dyra, ibland lite fula men väldigt komfortabla skor. Jag har alltid varit ointresserad av skor och kläder och sålunda en snåljåp när det gäller sådant. Jag kommer nog inte att bli korad till Sveriges bäst klädde man i fortsättningen heller, men jag har bestämt mig för att lägga ner mer pengar på skor i fortsättningen, så det kanske blir fler skoinköp i tusenkronorsklassen. Mer stötdämpade sandaler än så här lär jag få svårt att hitta.

2 kommentarer:

  1. Grattis till gubbsandalen! Nu börjar det bli lite modeblogg;) Gillar det!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser inte direkt ut som en gubbsandal... för då har jag då haft lite gubbsjuka... Men mina gamla är bortkastade och mina "foppisar" får hålla en sommar till... Men jag vet! Jag måste införskaffa ett par... men inte till 1 000 kr...kanske!
    Ha en toppen dag i morgon! Kram anna

    SvaraRadera