onsdag 10 juni 2009

Terapi

Man har sällan två riktiga skitdagar i rad, eller hur? Efter att ha fått lite perspektiv och kunnat uppskatta skadorna från gårdagens grus i maskineriet på jobbet, visade det sig att det inte var så farligt. Och det var verkligen skönt. Jag vill kunna gå på semester och känna att jag kan koppla av någotsånär.

Jag gick ganska tidigt, och ägnade eftermiddagen åt att skjutsa en anförvant till sjukhuset, där hon skulle besöka sin kille som var inne på knäoperation. Upprinnelsen till det hela är en olycka som de båda var med om för några dagar sedan. Den slutade med diverse blessyrer men det kunde ha slutat värre, mycket värre. Man kan ändå lugnt säga att deras liv fick sig en rejäl törn.

Vi fick inte komma in till honom eftersom han fortfarande var på uppvaket, så vi gick och fikade. Och pratade. Vi hade rätt mycket att prata om. Även om det skedde på ett helt annat sätt i mitt fall, kan jag ju känna igen mig i att ödet plötsligt sätter käppar i hjulet och förändrar livet för en. Allt tyder på att de båda kommer att bli helt återställda efter olyckan, men vägen dit blir inte helt enkel. Och det är nog en sak att bli bra fysiskt. En annan sak är att hantera det som har hänt: det är inte alltid så lätt att acceptera att ens planer raseras på ett ögonblick. Ena stunden är man på toppen, nästa stund befinner man sig i en grop som man måste försöka kravla sig ur.

Jag är i alla fall väldigt glad och tacksam för det samtalet. Det är också bra att blogga. :-)

4 kommentarer:

  1. Skönt att du fick det samtalet. Att få prata av sig ibland är en trevlig terapi... Blogga är oxå rejäl terapi... I alla fall för mig...
    Ha en lugn och skön kväll nu!
    kram Anna

    SvaraRadera
  2. Måste säga att det känns som om våra dagar följer varandra åt...

    SvaraRadera
  3. Det är så skönt att få prata av sig lite ibland. :) Eller blogga av sig lite ibland. :D

    SvaraRadera
  4. Du ska veta att jag värdesatte vårat samtal igår jättemycket. Hoppas det blir fler och tack för att du ställer upp. Kram

    SvaraRadera