fredag 12 juni 2009

Plan 9 from Outer Space

Min plan att ta Avonex på torsdagen och jobba hemifrån fungerade klockrent. Jag gick upp runt sju och satte mig vid datorn. Sedan satt jag där och jobbade: e-postade, diskuterade med kolleger via chat, programmerade, skrev dokumentation etcetera. Alltsammans utan att klä på mig - jag satt i min morgonrock till en rent oanständig tidpunkt. Se där en av fördelarna med hemarbete.

Avonexen betedde sig precis som vanligt. Allmän hängighetskänsla på kvällen, och när jag känner mig alltför risig går jag och lägger mig. Under natten vaknar jag ett par gånger med huvudvärk. Den är kvar på morgonen men har börjat släppa. Sedan känns det allt bättre under förmiddagen, även om huvudvärken biter till ett par gånger. Vanligtvis blir det två Ibumetin, en vid uppstigning och en runt lunch. Och på eftermiddagen mår jag bättre än någonsin, det vill säga som vanligt, vilket i jämförelse med innan är väldigt bra.

Men det lilla obehag som Avonex vållar mig är ingenting mot en rejäl förkylning, något som har drabbat min stackars hustru. Jag vet ju att mina besvär går över på bestämda klockslag. Så jag skickar henne en omtanke och en kram, på behörigt avstånd förstås.

3 kommentarer:

  1. Men vad skönt att det funkade! Då hoppas jag ni får en riktigt härlig helg...i regnet och kylan:/ Kram

    SvaraRadera
  2. Det låter som en toppenbra plan! Skönt att dagen verkar ha gått bra!
    Här har solen tittat fram! Ett toppen väder för skolavslutning alltså!
    Ha det gott! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Bra plan! Från en som inte tar någon broms

    SvaraRadera