lördag 25 april 2009

Andra som bloggar

Jag är ingen van bloggläsare, så när jag själv började blogga hade jag inte en lång lista av länkar till andra bloggar. Jag hade inte en enda. Vissa bloggar har en myriad blogglänkar och man känner sig å ena sidan lite lätt mindervärdig, och å andra sidan tänker man: inte fan följer du alla dessa? Nå i alla fall, jag tänkte att det ger sig nog. Och det gör det ju; med lite letande hittade jag flera MS-bloggar som jag hade stor behållning av. Dessa har jag länkat till i högerspalten. Och jag antar att om jag fortsätter blogga kommer jag (hoppas jag) att samla på mig en respektabel länklista. Jag har än så länge inte fler än att jag vet vilka de är:

Flärdskrivaren aka Jontas skriver idag om 10 års kostnader för behandling mot MS. Jag tar ut sprutor för 9000:- i månaden och jag vill också gärna tro att det är en samhällekonomisk vinst i det. Oavsett vilket är jag oerhört tacksam över högkostnadsskyddet, och att jag lever i ett samhälle där sådant ses som en självklarhet. Mycket intressant förresten att Jontas förespråkar att man inte ska sprita stickstället.

Ayla har inte bara en MS-blogg, hon är också en matbloggare och vinner förstås mitt hjärta bara av den orsaken. :) Dessutom tränar hon - jag anar att hon bor i norra Sverige, eftersom hennes träning innehåller sådant som "4 timmars skidåkning". Du skulle bara veta hur avundsjuk jag är.

Messan med bloggen Jag och min MS sprider alltid en väldigt positiv känsla. Hon har nyligen varit i stan (Stockholm för er lantisar ;-) och gjort det rätta, promenerat på Djurgården i solskenet.

Trasdockan har också en positiv, upplyftande blogg som hade en väldigt fin och livlig bakgrundsbild som hon tyvärr har tagit bort. Var den för mycket? Jag gillade den. Hoppas du hittar en layout som passar bra. Innehållet är i alla fall det viktigaste.

skrivanne's funderingar hittade jag en sida som hette Min resa med MS. Jag läste den och blev berörd - naturligtvis för att jag kände igen mig själv så mycket att det träffade mig i mellangärdet, och för att det var så bra skrivet. Jag blev inspirerad att skriva om min egen resa i bloggen, och tyckte att bloggen började bli värd att läsas av lite fler. Tack Anna.

Till sist hittade jag annes förbannade blogg. Jag började läsa ett par poster, och insåg att jag var tvungen att läsa alltihopa. Så det har jag gjort.

6 kommentarer:

  1. Oj... Tusen tack själv... Det var fina ord skrivet från hjärtat! Ops nu blev jag rörd. Måste nog gå och hämta en liten näsduk...
    Nu är sprutan tagen! Nu ska jag gå och lägga mig...snart...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det var min sköterska som stoppade spriten för mig. Hon ansåg att det förstörde min hud. Min förra sköterska krävde att jag skulle sprita både före och efter. Vad som är rätt och riktigt vet jag inte, men jag har inte tagit skada av att inte ha spritat de senaste åtta åren.

    SvaraRadera
  3. Jag började blogga för drygt 2 år sen och till en början hade jag inte heller någon lång länklista, men ju mer jag läser bloggar desto fler vill jag följa. Jag läser nästan alla mina varje dag, för det är de som skriver kommentarer till mig. Sen har jag några kändisbloggar som jag tycker är kul att följa. Av nyfikenhet.
    Jag är helt fascinerad över att få ta del av bloggares vardagshistorier av både glädje och sorg i stort och smått. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Åå, vad gulligt skrivet av dig! Stort Tack ifrån mig.
    Jag ska givetvis länka till dig också :-)

    Vilket underbart väder vi har idag! Blir att tillbringa dagen utomhus.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag uppskattar dina inlägg mycket och är glad att jag hittat hit! Roligt att du ser min blogg som positiv, ibland känns det mörkt. Ja den där bakgrundsbilden... jag gillar den jättemycket själv men fått flera kommentarer om att den gör bloggen rörig och svår att läsa. Funderar på hur jag ska göra med bakgrunden, bilden, enfärgad, mönstrad, annat kort eller något helt annat.

    SvaraRadera
  6. Oj, jag är vanebildande =) Det var väl det jag visste. Tack för orden
    //Anne

    SvaraRadera