tisdag 28 april 2009

Det blir snickerboa

R berättade idag hur några påhittiga elever i klassen genom att ställa fram klockan fick läraren att tro att lektionstiden var slut, så SO-lektionen slutade 45 minuter tidigare. Nu ska man förstås bli upprörd. Skäms på er! Sådana hyss och fasoner! Annat var det på min tid! ... fast egentligen är det ju lite komiskt. Får man inte skylla sig själv lite om man går på sånt från en niondeklass? Jag har ju åtminstone en lärare som läser bloggen - vad säger du, Anna? Ska hon få indragen veckopeng? Nu var det ju inte hon som ställde fram klockan, men jag kanske åtminstone ska se lite barsk ut?

En bra dag på jobbet igår följdes av en mindre bra dag, inledd av telefonsamtal tio i sju. Tur att det är kort vecka.

2 kommentarer:

  1. Snacka om driftiga nior... Men jag har ju uppfostrat underbara åk treor som är så påhittiga att de utmanar mig i både småbus och annat! Så nej ingen indragen veckopeng! Utan belöningar för utmaningar till pedagoger! Men de ska ske med finess och inte för ofta! :D
    Hoppas att du får en fin kväll i alla fall! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. roligt att du tittade in till mig! just för tillfället mår jag sämre så mina uppdateringar blir inte så många, men jag läser en massa istället :)

    SvaraRadera