måndag 20 april 2009

Molnfri Sky

Efter att ha skrivit mitt livs historia ... Det där var inte riktigt sant. Efter att ha nedtecknat mitt inre och yttre kaos det senaste året i ett par långa bloggposter, känner jag mig lite vrängd ut och in som en handske. Men också förvånat nöjd över att historien blev så pass positiv som den blev.

Man kan förstås inte bara fokusera på det positiva. Varför ska man då skriva en MS-blogg? Och jag kommer säkert få anledning att klaga framöver. Men ofta är det så, att det dåliga överskuggas av det bra. Och mitt förra år var jättebra. I framtiden kommer jag att minnas 2008 som ett Mycket Speciellt år.

Det märktes att det var vår i luften idag. Fast när jag säger vår menar jag björkpollen. Tips: köp inte de dyra tabletterna, köp någon av kopiorna.

2 kommentarer:

  1. Det är det som är så skönt..att få skriva av sig allt.

    När jag började med min blogg då skrev jag mycket om just MS men nu har den blivit mer om livet i allmännhet och allt positivt som alltid finns där. Ibland måste man få vara nere och det är helt naturligt, tycker jag iaf.

    Gör som du tar nya lotter och ser vad det blir...
    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Hos mig var det samma känsla när jag skrivit ner Inlägget Min resa med MS. Jag kände mig helt utlakad. Hade jag något mer att dela med mig? Sedan har det bara rullat på. För det finns ju så mycket mer att skriva om. Livet betyder ju mer än ett liv med en sjukdom. Det är ju det som är det positiva! Sen kommer det ju downs oxå... Men det gör det ju för de som är friska i allmänhet oxå.
    Hoppas att du får en skön tisdag och att du klarar dig bra från pollenallergin nu!
    kram Anna

    SvaraRadera