fredag 24 april 2009

Det är inte bara i politiken som vänstern går tillbaka

Den kommer varje år, så man borde kunna den vid det här laget. Ändå blir man lika tillfreds, förtjust, upprymd, salig och hänryckt varje gång. Men nog sagt om våren...

Den här bloggen började som en träningsdagbok. Tanken var från början att skriva en MS–blogg, men hur gör man det? Jag visste inte hur jag skulle starta. Så när jag äntligen kom igång med träningen hittade jag ett ämne att starta bloggen med.

Nu kan jag kan stolt konstatera att jag har kört två gånger i veckan från det jag började, och att jag idag genomförde mitt åttonde styrkepass. Sådeså. :) Och jag har uppnått målet att öka lite varje gång på varje övning. Någon gång måste det ju ta stopp, men startar man från noll så.

Styrkan i vänsterbenet är det inget fel på, och jag besväras inte alls av knölen under foten under övningarna. Däremot märker jag till mitt förtret att vänsterarmen är 10-20% svagare än högerarmen. Pirrningarna i vänster hand finns ju där, men att styrkan var så påverkad visste jag inte förrän jag började träna. Och jag som är och alltid har varit vänsterhänt. Snyft.

1 kommentar:

  1. Här är det höger sida som är svagare än vänstern. Åsså är jag dessutom högerhänt!
    Hoppas att du får en bra Avonexkväll! Kram Anna

    SvaraRadera