lördag 18 april 2009

Sista biten är mental

Hur går det med träningen då? Jo tack. :) Jag körde både onsdag och fredag. På fredagen var jag piggare, och var fast besluten att klara 12 övningar på station 4 eller dö på kuppen. Jag klarade det, men det var nätt och jämnt.

I övrigt gick det riktigt bra. Jag lyckades jag göra 12 övningar på alla stationer utom två. Så det blir många nya vikter på måndag.

Jag fick också klart för mig hur mycket viljan kan betyda. Jag försökte helt enkelt komma till tolv på varje övning. Även om jag klarade det på sex av åtta övningar, klarade jag bara av att fortsätta förbi tolv på två av övningarna. Flera gånger kom jag till tolv, sa åt musklerna att göra en rörelse till, men motivationen fanns inte längre. Jag hade säkert klarat tretton om jag hade sagt det från början.

Nautilusmetoden utnyttjar denna förmåga hos människan att flytta fram gränsen lite i taget. Den sista biten är till stor del mental. Dessutom använder sig metoden av det faktum att vi är tävlingsmänniskor. Det är kul att slå sitt gamla resultat!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Trevligt att du fann min blogg! Ännu trevligare var att se att du har lagt upp min lilla sida på blogglistan! Bockar och bugar!
    För mig är lördagen nu mer Avonexkväll. Så det blir i kväll det ska skjutas!
    Hoppas att dagen blir bra idag! Vi hörs!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt besök!

    Den bästa tiden på veckan börjar om någon timme, då huvudvärken efter Avonexsprutan släpper. Jag brukar aldrig må så bra som då. Så det borde bli en bra dag!

    SvaraRadera