torsdag 9 april 2009

Påsklov

Dagen inleddes med träning, det fjärde styrkepasset sedan jag började för två veckor sedan. Jag känner mig totalt urlakad och mycket nöjd med mig själv.

Efter en produktiv dag på jobbet, inleddes helgen som sig bör med tidig hemgång. Jag kommer att äta en massa god mat, dricka gott vin och ta det lugnt. Jag känner mig på allmänt gott humör och mår oförskämt bra. Allting känns så mycket lättare när våren kommer och det blir varmare och ljusare.

Det känns såpass bra att jag har väldigt svårt att tänka mig att jag någonsin skulle få ett andra skov. Jag känner mig för frisk för det. Jag läser vad som står på Wikipedia men jag tror inte på det.

Tro nu inte att jag inte accepterar min sjukdom. Självklart tror jag på det. Men jag känner mig inte sjuk, vilket gör en viss skillnad, i alla fall för mig. Jag kände mig inte sjuk förra våren heller, jag hade bara lite svårt att gå, lite balansproblem och konstiga stickningar i vänstersidan. Men sjuk var jag inte.




Victor Borge om tiden då han bodde i Köpenhamn och gav pianolektioner:
Intervjuare: Ni var ju fattig på den tiden, herr Borge?
Victor Borge: Nej, fattig var jag inte, men jag hade inga pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar