lördag 11 april 2009

Påskafton

Jag vaknar av huvudvärk och tittar på klockan. 5:39, vilket inte riktigt var planen. Jag lyckas somna om med vissa svårigheter, men vaknar på nytt vid tio i sju. Huvudvärken vill inte ge sig, jag känner mig ledbruten i vänstra sidan och dessutom är jag kissnödig. Jag linkar upp, går på toaletten och tar en värktablett. Nu är jag såpass vaken att det inte känns lönt att gå och lägga sig igen.

Tanken på påskmiddag senare idag är inte speciellt upplyftande. Men vanligtvis mår jag prima ett par timmar senare, och som vanligt har jag svårt att tro på det just nu, utan får övertyga mig själv om att det faktiskt kommer att vara så.

Skrev jag igår att biverkningarna inte var så besvärliga? Det är de inte heller. Men morgonen efter är värst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar