onsdag 22 april 2009

Jag är tacksam för - att bli utmanad

Jag har blivit utmanad av Trasdockan att lista tio saker jag är tacksam över. Igår kom jag på tre, sedan stod det helt still. Men i bilen hem funderade jag lite och kom fram till en hel del.

Jag är tacksam för ...
att jag bor i Sverige
Vi har det bra som bor här, i ett rikt, demokratiskt land, i ett av de tryggaste hörnen av världen.

att jag har jobb
Ni anar inte. Jo, kanske om ni har läst tidigare inlägg.

att jag är gift med min fru efter alla dessa år
Nästan hälften av alla giftermål slutar i skilsmässa. Mina föräldrar skilde sig.

mina döttrar
lol, w00t, fett bra, yo mannen, brb

musik
Något mycket speciellt för mig. Det kommer jag säkert att återkomma till. Ett av mina favoritställen att lyssna är i ...

bilen
Mitt eget rum. Jag kan spela så högt jag vill. Jag kan vara ifred med mina tankar. Och jag tycker om att köra bil.

att få skratta
Tänk er förväntan och upprymdheten man känner då man vet att man ska få koppla av, ha trevligt och skratta. Eller känslan då man ser en riktigt rolig film. Det är inte så konstigt att det finns människor vars yrke är att få andra att skratta.

uppmuntran
Beröm, ett vänligt ord. Till exempel alla uppmuntrande ord från er som läser. Om jag inte har sagt det så är jag väldigt tacksam för dem!

att jag är frisk
Jag är ju MS-frisk!

Till sist en historia om att inte ta saker för givet:
Tre kvinnor från tre olika generationer fick frågan vad i köket de inte skulle klara sig utan. – Mikron, sa den 20-åriga kvinnan. – Nej, kylskåpet skulle jag inte klara mig utan, sa kvinnan som var 50 år. Den äldsta kvinnan, som var 80, funderade lite och sade sedan: – Rinnande vatten.
rinnande vatten

2 kommentarer:

  1. Jag gillar din lista! Håller med om precis alla punkter (givetvis med mina anhöriga ;-) )! Verkligen bra saker!

    SvaraRadera
  2. hihihi Så blev jag med på ett litet MSfriskthörn! Trevligt!
    Du har verkligen varit duktig på att lista! Härligt att se att vi har saker gemensamt! Bland annat bilen! Men jag har ju bara en mil till jobbet så det går så fort nu mer med en motorväg... sju minuter, så det blir bara en kort stund med det egna rummet!
    Ha det gott... nu ska jag tillbaka till min hög med papper! Kram Anna

    SvaraRadera