torsdag 28 maj 2009

Alternativ dag

Att kunna jobba hemifrån är en fördel med det här jobbet. Men det är ett tveeggat svärd. Det finns en baksida, nämligen att vara tvungen att jobba hemifrån mitt i natten.

Jag gick upp vid nio, åt frukost och funderade på att åka in, men med tre timmars sömnavbrott i bagaget verkade det vara en bra idé att sätta sig vid datorn direkt snarare än att sätta sig i bilen och åka till jobbet. Och jag behövde ju inte jobba särskilt länge till för att få ihop till en full dag. Som vanligt när jag jobbar hemma får jag mer utfört av vissa saker, medan annat är svårare och får vänta. Ett bra komplement till det vanliga jobbandet alltså.

Sedan åkte jag och gjorde några ärenden. På vägen köpte jag falafel i pitabröd att ta med, men den visade sig vara gigantisk, och sallad, tomat, sås och falaflar svämmade över åt alla håll. Så jag åkte hem igen och tog fram en tallrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar