onsdag 20 maj 2009

Jag emigrerar tillfälligt

Imorgon lämnar jag civilisationen för att bege mig till Skellefteå och hälsa på mina numera ditflyttade anförvanter, av vilka en har återvänt till sin hemby, och en är ditflyttad stockholmare, barnfödd på Söder. Det är nog inte många söderkisar som frivilligt skulle bosätta sig i den västerbottniska skogen, två mil från schtaaaan. Men de trivs.

Självklart kommer jag att passa på att göra Skrivannes norrlänningstest på gamlingarna. Tjugo år i den norra landsänden bör väl ha satt sina spår.

2 kommentarer:

  1. Så klokt att komma hit upp en sväng! ;)
    Välkommen! Sen måste du recensera hur testet gick på "gamlingarna".
    Ha det gott! kram Anna

    SvaraRadera
  2. Är också från Skell-hell.. Verkar som att det är sant att det är fler västerbottningar med MS.. ;)

    SvaraRadera