måndag 18 maj 2009

HCHF?

LCHF (low-carb, high-fat) är ju en populär diet nuförtiden. Den mat jag gör idag är väl inte riktigt LC men definitivt HF. Jag gör jordnötssås, som ska serveras till kycklingbitar (eventuellt kycklingspett, om jag ids trä upp dem). Ris till det och någon sallad blir nog bra.

Får se om jag hinner blogga imorgon. Jag ska på Operan, där jag inte ska se numera riksbekanta Malena Ernman (hon gör Askungen idag), utan operan Spader Dam av Tjajkovskij, med flera bra sångare (som jag gissar att de flesta inte känner till). Någon opera av Tjajkovskij har jag aldrig hört och jag har heller inte förberett mig genom att skaffa en inspelning. Men jag hade en Tjajkovskij-period i gymnasiet då jag lyssnade en del på hans sena symfonier. Extremt romantisk musik, sådan som man gråter av. Jag kan vara en riktig lipsill när det gäller musik.

Den här föreställningen är den sista i ett abonnemang som jag fick i present i höstas. Det var en fin present, jag ska inte klaga, men det är roligare att gå med någon.

1 kommentar:

  1. Är inte någon Operafan, men har funnit att vissa operabitar tar tag i mig! så jag har större och större förståelse för er operaälskare!
    Hoppas dagen varit bra! Här har det varit toppen!
    Ha det gott! Kram anna

    SvaraRadera