söndag 24 maj 2009

Moussaka

Nu har jag gjort moussaka. Ibland ångrar jag mig nästan, när jag planerar sådana här rätter som tar timmar att göra. Fast jag lyckades klara av den på en timme och en kvart, innan den var klar för ugnen.

Men tidigare idag undrade jag vad jag hade gett mig in på, så trött som jag blev av att åka till Kurvan och titta på köksprylar. Jag lomade hem, undvek att gå och lägga mig och repade mig något efter lite kaffe och en tallrik fil. Någon fatigue är det knappast fråga om: antagligen det bara lite efterverkningar av Avonex, plus att ha sovit borta ett par nätter. Men jag känner mig sliten.

Tur att jag har min fanklubb. Hon kommer hem efter att ha varit och tränat, och det första hon säger är: - Ååh, vad gott det luktar... och så något om “värsta happiness” att komma hem och veta att det blir så god mat.

3 kommentarer:

  1. Herregud så gott det ser ut!

    SvaraRadera
  2. Mmm! Sitter här och väntar ut fatiguen! Den tog över under middagen. Vi hade en lite mer lättlagad middag vi. Kycklingsallad med ris...
    Den satt bra efter kalasfikat!
    Ha det gott! Kram Anna

    SvaraRadera