söndag 3 maj 2009

Nattuggla

Jag har tidvis varit en riktig nattuggla. Varför ska man gå och lägga sig när man inte måste? Men det var förr, nuförtiden ser mitt dygn rejält annorlunda ut. I veckorna åker jag tidigt till jobbet för att slippa bilköerna, så jag lägger mig inte alltför sent. Fredagar är Avonexkväll. Återstår lördag - men jag brukar vanligtvis inte orka sitta uppe längre än till ett. Inatt blev jag sittande framför YouTube. Som ni säkert vet kan man fastna i flera timmar och klicka sig vidare från det ena klippet till det andra. Det gäller förstås inte bara YouTube - det är Internet i ett nötskal. Hypertext är en genialisk uppfinning.

Nå i alla fall, jag satt uppe till nästan tre. Att jag känner mig stel i kroppen idag trots att jag fick mina nio timmar är väl inte så konstigt. Förr skulle jag inte funderat närmare på det, men nu kan jag ju inte låta bli att märka att det är vänstersidan som protesterar mest. Promenaden på stan igår gör också sitt till. Så jag känner mig sliten idag.

1 kommentar:

  1. Hoppas att din måndag ska kännas som en ny dag! Ha det gott nu! Kram Anna
    Pst: rabarberkrämen såg mycket smaskig ut...Nästan lika smaskig som sonen och lillebrors brownies...
    Kram Anna

    SvaraRadera