onsdag 27 maj 2009

MS-dagen

Vi firar dagen med en liten bakelse.

Jag sitter och tittar på hemsidan för World MS Day. Den är väl inte alltför lysande, men det är ju första gången. I högerspalten finns en animerad GIF-bild som visar "Organisations that established World MS Day". Jag hittar ingen lista över medverkande organisationer på sajten, men med hjälp av det oumbärliga bildprogrammet IrfanView har jag snart extraherat alla loggorna som rullar förbi. Det är 30 stycken: MS-organisationer i Argentina, Australien, Brasilien, Canada, ..., en massa europeiska länder inklusive alla de nordiska länderna - utom Sverige. Vi har inget MS-förbund. Det känns lite snopet att se att till exempel Norge, Finland och lilla Island har MS-föreningar som är medlemmar i Multiple Sclerosis International Federation (MSIF), men inte Sverige. Rätta mig om jag har fel. Men, jag vet inget om NHR och deras verksamhet. Kanske fungerar det bra.

Louise Hoffsten i morgonsoffan i TV4: länk. MS företräds av två personer i inslaget: en med MS och en som inte har MS, vad jag förstår.

2 kommentarer:

  1. Jag är medlem i NHR och några kompisar (och jag) har startat en lokal NHR-förening nyligen. :) Övriga MS-förbund har jag ingen koll på alls..

    Jag firade MS-dagen med chili con karne och en svag öl. :)

    Hoppas det går bra för dig med träningen.

    SvaraRadera
  2. Hej! Tusen tack för hjälpen med Louise Hoffsten länken!
    Här har vi firat med att sätta in glaset till uterummet! Skönt!
    Ha en toppen kväll! Kram anna

    SvaraRadera